שאיבת שומן – החלמה

שומן עיקש באזורים שלא מגיבים לפעילות גופנית יכול להפריע מאוד מבחינה אסתטית. הדרך היעילה ביותר להיפטר ממנו היא בעזרת שאיבת שומן. אך האם מדובר על ניתוח מורכב? כמה זמן אורכת ההחלמה ומהן ההנחיות לאחר הניתוח?

כמה זמן לוקח להחלים משאיבת שומן?

שאיבת שומן, גם מאזור נרחב נחשבת להליך זעיר פולשני. הניתוח נעשה דרך פתחים קטנים מאוד, ללא חיתוך נרחב של העור, כך שגם בשאיבות גדולות יחסית ההחלמה אינה אורכת זמן רב כבניתוחים פלסטיים אחרים. כאשר מדובר על שאיבה מאזור מצומצם כמו הסנטר למשל, מרבית האנשים יוכלו לחזור לשגרה כבר לאחר כשלושה ימים. בשאיבות נרחבות יותר תידרש לרוב מנוחה של כשלושה ימים עד כשבוע. פרמטר נוסף שמשפיע על זמן ההחלמה הוא שיטת השאיבה. בשיטות מודרניות העושות שימוש בטכנולוגיות למיצוק העור למשל ההחלמה לרוב מהירה וקלה יותר (פרטים בהמשך).

מהן ההנחיות לאחר שאיבת השומן?

ביום הניתוח ועד 3 ימים אחרי ההליך – לאחר סיום השאיבה, המטופל יועבר להתאוששות, לרוב ניתן להשתחרר הביתה כבר באותו היום ואין צורך באשפוז. יש לדאוג למלווה שייקח את המטופל לביתו ורצוי שישהה איתו ב-24 השעות הראשונות. בשלושת הימים הראשונים יש לקחת חופש מהעבודה וממטלות הבית, לאפשר לגוף להחלים ולנוח. אין לעסוק בפעילות גופנית, אין להרים משאות כבדים ויש לשמור על הנחיות הטיפול בחתך הניתוחי שיסופקו על ידי הרופא המנתח. תופעות לוואי נפוצות בתקופה זו כוללות כאב ואי נוחות, "סימן כחול" ונפיחות באזור השאיבה. אפשר להיעזר במשככי כאבים במידת הצורך ולעשות קומפרסים קרים לכ-15 ד' לסירוגין.

עד 7 ימים מיום הניתוח – לאחר כשלושה ימים, רוב המטופלים מרגישים שהם יכולים לחזור לשגרה מתונה הכוללת עבודה ופעילות שגרתית. אפשר ללכת ברגל למרחקים קצרים, לעבוד בעבודה שאינה דורשת מאמץ גופני ובאופן כללי לחזור למטלות היומיום כל עוד אלו לא כוללות מאמץ פיזי ניכר.

חודש עד שישה שבועות לאחר הניתוח – כדי לשמור על תהליך החלמה מיטיב ואסטטי יש לשמור על הנחיות הרופא ולחבוש בגד לחץ על אזור השאיבה. את בגד הלחץ לובשים לאחר הניתוח ולפי הוראות הרופא לתקופה של כחודש ועד כשישה שבועות. בגד הלחץ עוזר למנוע את התפתחותה של בצקת, תומך במיצוק העור ויצירת מראה מהודק ונאה באזור השאיבה. לאחר אישור מהרופא המנתח, אפשר לחזור לשגרת חיים מלאה הכוללת פעילות גופנית מאומצת.

האם יש הבדל בהחלמה משאיבת שומן מסורתית לבין שיטות מודרניות?

בשנים האחרונות, טכנולוגיות מתקדמות נכנסו לתחום שאיבות השומן וכיום, שימוש בשיטות שאיבה שכוללות מכשירים כמו הבודי טייט – ™BodyTite ו-ג׳י פלסמה J-Plasma עשו מהפך בתחום. שלא כמו בשאיבת שומן מסורתית שכל פעולתה מסתכמת בהסרת השומן מן הגוף, בשיטות מתקדמות אלו ישנה השפעה גם על העור והרקמות הסמוכות לאזור השאיבה. בעזרת מכשור מתקדם, המנתח יכול לצרוב את כלי הדם הקטנים באזור השאיבה ולמזער דימום, למצק את העור וליצור מראה הרבה יותר אסתטי מאשר בעזרת שאיבה מסורתית בלבד.

בנוסף, אחד היתרונות הגדולים ביותר של ההתקדמות הטכנולוגית בתחום שאיבות השומן היא ההשפעה על זמן ההחלמה מהניתוח. קצב החלמה הוא אמנם אינדיבידואלי אך מטופלים שעברו שאיבות בשיטות מודרניות מדווחים על תופעות לוואי בעוצמה נמוכה יותר, החלמה מהירה יותר וחזרה לשגרה בזמן קצר יותר. כך למשל, לאחר שאיבת שומן בשילוב בודי טייט ™BodyTite רוב המטופלים יוכלו לחזור לשגרה לאחר 3 ימים בלבד גם אם עברו שאיבה נרחבת.

שאיבת שומן החלמה

Picture of ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי עם ניסיון של מעל 2,500 טיפולים

לפגישת ייעוץ