שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן הוא הליך שמיועד למטופלים המעוניינים לבצע הסרה של שומן לא רצוי שהצטבר בגוף.

ההליך כולל שאיבה באזורים מסוימים בגוף שבהם קשה להוריד בכמות השומן רק באמצעות הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית. באזורים אלה שכוללים את הישבן, ירכיים, בטן וסנטר יש לרוב יותר נטייה להצטברות של משקעי שומן. המטרה של שאיבת שומן היא לשנות את מבנה הגוף כאשר ההליך יעיל ביותר כשהוא מבוצע על מטופלים בעלי משקל גוף תקין ואזורים שבהם העור מתוח. התוצאות של הניתוח גם מחזיקות מעמד במידה והמטופל מקפיד על שגרת חיים בריאה.

שאיבת שומן מהסנטר – מועמדים אידיאליים

שאיבת שומן בסנטר לא מהווה פתרון אידיאלי עבור כל המטופלים ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו באמצעות פרמטרים מסוימים על מנת להעריך ולהחליט על הטיפול המתאים. מקרים בהם תתבצע שאיבת שומן מהסנטר בצורה יעילה ועם תוצאות אסתטיות טובות כוללים:

  • מצב של סנטר כפול
  • שומן בלסת שמטשטש את קו הלסת
  • הצטברות של שומן באזור הסנטר והצוואר שמסתירים את קו הצוואר

למטופלים שסובלים מעודף משקל מהותי, שאיבת שומן בסנטר פחות מומלצת – הסיבה לכך היא שעודפי השומן מצטברים מתחת לשרירים בצוואר וכיוון שהאזור אינו נגיש, לא ניתן לבצע את ההליך. תוצאות טיפול משביעות רצון לרוב יהיו עבור מטופלים בעלי עור עם גמישות גבוהה אך הטיפול לא יתאים למטופלים בעלי עור צוואר מתוח או רפוי מדי כיוון שיכולת ההתאוששות של העור לאחר ביצוע ההליך תהיה נמוכה ותיווצר צניחה של העור. לפני שמחליטים לעבור שאיבת שומן מהסנטר חשוב גם לבחון את מצב בריאותו הכללית של המטופל ואת יציבות משקל גופו על מנת לוודא שהוא יכול לעבור את הטיפול בבטחה, לקבל את התוצאות הרצויות ולשמור עליהן. שאיבת שומן בסנטר לרוב מתאימה למטופלים צעירים יחסית , עד גיל 50 לערך.

שאיבת שומן בסנטר – פגישת ייעוץ

על מנת לעבור שאיבת שומן, כל המטופלים מתבקשים להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא המנתח. פגישה זו מיועדת עבור שני הצדדים –  זו היא ההזדמנות של המטופל להעלות כל חשש, שאלה או ציפייה שנוגעות להליך שאיבת השומן. המנתח ישתמש בפגישת הייעוץ על מנת לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, לבצע בדיקה פיזית, להסביר למטופל בנוגע להליך של שאיבת השומן מהסנטר ולשקול את האפשרויות העומדות בפני המטופל בהתאם לצורך, העדפה וציפיות המטופל בדבר התוצאה הסופית של הטיפול.

המלצת מטופלים

כיצד להיערך להליך?

הרופא המנתח יעניק למטופל מידע מפורט לפני ביצוע ההליך על האופן שבו עליו להיערך. המטופל יתבקש להפסיק ליטול אספירין או תרופות המכילות אספירין לפני הטיפול כיוון שקיים חשש לפגיעה בתהליך הקרישה בגוף וכתוצאה מכך עלול להתפתח סיבוך של דימום במהלך הטיפול. המנתח יבקש לקבל גם מידע בנוגע לכל התרופות שהמטופל נוטל באופן קבוע ובמידת הצורך יבקש ממנו להפסיק על מנת להיערך להליך. טיפול שאיבת שומן מהסנטר שמבוצע לרוב תחת הרדמה מקומית, אלא אם משולב אזור נוסף בגוף בפרוצדורה ואז ההרדמה תהיה הרדמה כללית.

שאיבת שומן בסנטר – כיצד מתבצע ההליך?

שאיבת שומן בסנטר הוא הליך שמתבצע באשפוז יום וכחצי שעה לאחר הפעולה משתחררים לחזרה הביתה. ההרדמה המקומית מוזרקת למספר אזורים באזור הצוואר ולאחר שמוודאים שהמטופל אינו חש כאב באזור, המנתח מבצע חתך קטן מתחת לסנטר. במידה ומדובר בשטח גדול המנתח יבצע מספר חתכים. בשלב הבא, המנתח מכניס צנתר דרך החתך ואת צינורית השאיבה שמחוברת למכשור אשר יבצע את שאיבת השומן. המנתח מזיז את הצינור בכיוונים שונים באזור הסנטר והצוואר וזאת על מנת לשאוב את כל עודפי השומן המיותרים. במהלך הניתוח, המנתח גם מבצע ניקוי של עודפי נוזלים ודם ולבסוף מוציא את הצנתר והצינורית ומבצע סגירה של החתך באמצעות תפרים דקים מאוד. 

מהו תהליך ההחלמה משאיבת שומן מהסנטר?  

תהליך ההחלמה מטיפול שאיבת שומן מהסנטר אינו לוקח זמן רב ומרבית המטופלים יכולים לחזור לשגרת חייהם לאחר מספר ימים. חשוב להקפיד על ההנחיות לאחר הטיפול על מנת להבטיח תוצאות טובות ותהליך החלמה מהיר. במהלך תקופת ההחלמה עלולים להיווצר שטפי דם, אזור הניתוח יכול להיות נפוח המטופל עלול לחוש תחושת אי נוחות ואף כאב קל – ניתן להפחית מהנפיחות באמצעות קומפרסים קרים ולהקל על תחושת הכאב באמצעות נטילת משככי כאבים ללא מרשם. מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת. יש להקפיד על מנוחה בימים הראשונים לאחר הטיפול ולהגיע לפגישות מעקב עם הרופא המנתח שיוכל לבחון את קצב התקדמות תהליך הריפוי. את התוצאות הראשוניות של שאיבת שומן בסנטר ניתן לראות כבר בשבועות הראשונים לאחר הטיפול אך נדרשת החלמה מלאה שכוללת הפחתה בנפיחות באזור והסתגלות של העור לקווי המתאר החדשים של הצוואר והסנטר עד אשר ניתן לראות את התוצאות הסופיות של ההליך.

האם ישנם סיכונים כלשהם להליך? סיבוכים שעלולים להיווצר?

ישנם סיבוכים אפשריים כתוצאה מהליך שאיבת שומן בסנטר שהם חלק בלתי נפרד מכל הליך כירורגי שמבוצע. נפיחות והופעה של שטפי דם הן תופעות לוואי שכיחות לאחר ביצוע הליך שאיבת שומן בסנטר אך הן נעלמות לאחר מספר שבועות. קיימת אפשרות של נזק עצבי במהלך ביצוע שאיבת שומן וכתוצאה מכך תחושת חולשה ואף חוסר תחושה זמניים או קבועים בשפה התחתונה באזור הסנטר, אך זה הוא סיבוך נדיר. העור שמסביב לאזור הסנטר עשוי להיראות לא אחיד וקיימת אפשרות שהמטופל לא יהיה שבע רצון מהתוצאה הסופית של הליך שאיבת השומן בסנטר. סיבוכים נוספים כוללים היווצרות של קרישי דם בוורידים שבצוואר בתום ההליך, או התפתחות של זיהום. פגישת הייעוץ עם המנתח לפני התהליך היא הכרחית על מנת לבצע תיאום ציפיות, לקבל הנחיות מדויקות מהמנתח בנוגע לאופן שבו יש להתכונן להליך וכדי כדי להפחית את הסיכון להתפתחות סיבוכים אפשריים.

האם ניתוח שאיבת שומן בסנטר משאיר צלקת?

הליך שאיבת שומן בסנטר  הוא הליך שנחשב לזעיר מבחינת מידת הפולשנות אך הוא כולל כאמור ביצוע חתך קטן שדרכו ניתן יהיה לשאוב את השומן החוצה. על מנת לשמור על המראה האסתטי של הצוואר והסנטר, המנתח מבצע את החתך במקומות שניתן להסתיר כמו מתחת לסנטר או מאחורי האוזניים. אצל חלק מהמטופלים, לא ניתן כבר להבחין בחתכים לאחר מספר שבועות אך לרוב הצלקות יהיו בגוון ורדרד בשבועות הראשונים לאחר הטיפול וידהו לאורך זמן עד כדי שלא ניתן יהיה להבחין בהם בכלל.

שאיבת שומן מהסנטר – יתרונות

במהלך פגישת הייעוץ, הרופא המנתח יקבע את אופי ההרדמה אך ברוב המקרים ניתן יהיה לבצע את הטיפול באמצעות הרדמה מקומית שמאפשרת למטופל לחזור לביתו בסמוך לסיום ההליך. על אף שמדובר באזור מאוד בולט, זמן התהליך של שאיבת שומן בסנטר אינו ארוך ומצריך בערך כשעה כיוון שהיקף האזור הוא יחסית קטן. שאיבת שומן בסנטר מסייעת בהפחתה של השומן שמצטבר באופן טבעי באזור הסנטר והצוואר כתוצאה מהזדקנות ושינויים הורמונליים. התופעות לוואי של שאיבה שומן מסנטר הן מינימליות, ניתן לראות את תוצאות הטיפול באופן יחסית מהיר ומדובר בהליך שמהווה פתרון יעיל ומהיר עבור מטופלים שסובלים מסנטר כפול.

שאיבת שומן מהסנטר – חסרונות

על אף היתרונות הרבים והבולטים של שאיבת שומן בסנטר, ישנם מספר חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם לפני שמחליטים לעבור את הטיפול. ההליך מצריך לקחת ימי מחלה או חופש מהעבודה למטרת מנוחה והתאוששות – מטופלים מגיבים בצורה שונה לתהליך הריפוי אך במרבית מן המקרים יידרשו לפחות שלושה ימים של מנוחה ועד כשבוע. שאיבה שומן בסנטר מסייעת בהפחתה של הצטברות השומן וכן יש כיווץ של העור במידה והמנתח השתמש בשיטת שאיבת שומן מתקדמת.

האם ניתן לשלב שאיבת שומן מהסנטר עם הליך נוסף?

טיפול שאיבת שומן בסנטר ניתן לשלב עם פרוצדורות נוספות על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר. את שאיבת השומן ניתן לשלב עם שאיבת שומן באזורים אחרים בגוף. במהלך פגישת הייעוץ, ובהתאם לבקשות המטופל הרופא המנתח יבצע הערכה מדויקת של הצרכים והמטרות של הטיפול על מנת לקבוע האם כדאי לשלב טיפול באזור נוסף להליך שאיבת שומן בסנטר.

למידע נוסף על טיפולי שאיבת שומן:

שאיבת שומן

בודי טייט

שאיבת שומן בלייזר

ג'י פלזמה

ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

לפגישת ייעוץ