שאיבת שומן בזרועות

מראה הזרועות מטריד נשים וגברים כאחד. זרועות תפוחות, מדובללות, עם מצבורי שומן לא אחיד ועיקש שלא מגיב לא לירידה במשקל ולא לפעילות גופנית ממוקדת בהחלט יכולות ליצור פגיעה אסתטית, הימנעות מבגדים ללא שרוולים, חוסר ביטחון עצמי ודימוי גוף נמוך.

ישנם לא מעט טיפולים שמבטיחים מיצוק זרועות ויצירת מראה זרוע מהודק וצעיר יותר. אך כאשר מדובר על הצטברות של שומן בזרועות הדרך היחידה והבטוחה ביותר להיפטר ממנו היא על ידי שאיבת שומן.

מדוע מצטבר שומן בזרועות?

פיזור השומן בגוף תלוי בגורמים רבים שחלקם אינם בשליטתנו כמו נטייה גנטית לצבירת שומן באזור זה, שינויים תלויי גיל, שינויי הורמונליים ומבנה גוף רחב. בנוסף, עלייה במשקל הגוף עשויה לגרום להצטברות שומן בזרועות וכך גם עליות וירידות קיצוניות במשקל לאורך החיים. בנוסף, חוסר פעילות גופנית גם היא יכולה להשפיע על פיזור השומן בגוף. אך גם אנשים הנמצאים במשקל גוף תקין לחלוטין יכולים לסבול משומן עיקש דווקא בזרועות, כאמור, מסיבות שאינן בשליטתם.

האם תרגילים לחיטוב הזרועות יכולים להשפיע על השומן באזור?

פעילות גופנית ממוקדת ושמירה על משקל גוף בריא יכולות במידה מסוימת להשפיע על מראה הזרועות, במיוחד בגיל צעיר. אך ברוב המקרים, מרגע שהשומן מצטבר בזרועות קשה מאוד להסיר אותו בעזרת פעילות גופנית. פיתוח שרירי הזרועות יכול במידה מסוימת ליצור מראה מהודק יותר וירידה במשקל יכולה לעזור לזרועות להיראות פחות תפוחות. אך שרירי זרועות גדולים במיוחד לרוב לא יתאימו לנשים שדווקא מעוניינות במראה מעודן. בסופו של דבר, תאי השומן אינם נעלמים מן הגוף, ברגע שהם נמצאים באזור מסוים בכמות גבוהה הדרך היחידה להיפטר מהם היא על ידי שאיבת שומן.

המלצת מטופלים

מי המועמד האידיאלי לשאיבת שומן בזרועות?

שאיבת שומן בזרועות אפקטיבית במיוחד עבור מי שנמצא במשקל גוף תקין ויציב, אין לו מחלות רקע שמונעות ממנו לעבור הליך כירורגי ואיכות העור שלו בזרועות מתאימה להליך. שאיבת שומן אינה תחליף לירידה במשקל ולא מתאימה למי שנמצא במשקל גוף גבוה במיוחד. כמו כן, נשים בהריון או מניקות רצוי שידחו את הניתוח למועד מאוחר יותר. בנוסף, מי שהשיל קילוגרמים רבים וסובל מעור עודף בכמות גבוהה בזרועות ללא שומן רב לא יתאים להליך זה.

האם אפשר לעבור שאיבת שומן בזרועות בכל גיל?

עקרונית כן, בהחלט. הגיל הכרונולוגי הוא לאו דווקא המדד הטוב ביותר להצלחת הניתוח. ישנם צעירים שסובלים מזרועות תפוחות והצטברות שומן עיקש שלא מגיב לפעילות גופנית וירידה במשקל וישנם מבוגרים להם הצטברות שומן באזור בשל סיבות תלויות גיל. הפרמטר החשוב ביותר הוא איכות העור באזור הזרועות. כל עוד אין רפיון עור ברמה גבוהה מאוד ואיכות העור טובה גיל המטופל אינו הפרמטר המרכזי. הדרך הטובה ביותר לבחון את סיכויי ההצלחה של הניתוח בכל גיל היא בדיקה מעמיקה של מנתח המומחה בשאיבת שומן שיוכל לבדוק את האזור ולאור ניסיונו לתת את המלצותיו.

כיצד מבוצעת השאיבה?

שאיבת שומן מהזרועות מבוצעת על ידי מכשור שאיבה מתקדם שמפרק את תאי השומן ושואב אותם אל מחוץ לגוף. ההליך נעשה בבית חולים בחדר ניתוח לרוב תחת הרדמה מלאה. הרופא מבצע חתך זעיר באזור המרפק דרכו מחודרת צינורית דקה  (קנולה) המחוברת למכשיר השאיבה. ניתן, ואף מומלץ מאוד, לשלב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות למיצוק העור כמו בודי טייט, לייזר או J-Plasma. בתום ההליך, המטופל מועבר להתאוששות ולאחר מכן משוחרר לביתו להמשך החלמה. הניתוח עצמו אורך כשעה בלבד.

האם ישנן תופעות לוואי? סיכונים לניתוח?

שאיבת שומן בכלל ושאיבת שומן מהזרועות בפרט הוא ניתוח זעיר פולשני כך שתופעות הלוואי כתוצאה ממנו מינימליות. כמו כן, אחוז הסיכונים והסיבוכים בשאיבת שומן מהזרועות נמוכים מאוד אך ככל הליך כירורגי ישנו סיכון של זיהום ודימום יתר. ביצוע ההליך בבית חולים תחת פיקוח משרד הבריאות ועל ידי מנתח מנוסה מוריד משמעותית סיכונים אלו.

תופעות הלוואי לאחר הניתוח מעטות, מטופלים מדווחים על אי נוחות או כאב למשך כיומיים-שבוע לאחר ההליך שניתן בהחלט לשכך עם משככי כאבים ללא מרשם. נפיחות, שטף דם (סימן כחול) ובצקת קלה הן תופעות לוואי נפוצות שעוברות מעצמן גם ללא כל התערבות. על מנת להקל אפשר להשתמש בקומפרסים קרים לכ-15 ד' לסירוגין. בנוסף, יש להשתמש בשרוולי לחץ. בגד הלחץ יעזור לשמור על החלמה מהירה ומיטיבה יותר, למזער בצקות ולהדק את העור.

בדרך כלל ניתן לחזור לשגרת החיים לאחר כשלושה ימים, פעילות גופנית מאומצת אפשר לעשות לאחר כעשרה ימים בכפוף לאישור מהרופא המנתח.

האם נשארת צלקת אחרי שאיבת שומן בזרועות?

שלא כמו ניתוח זרועות מלא בו מסירים גם עודפי עור, שאיבת שומן לא משאירה צלקת בולטת לאורך הזרוע. ההליך מבוצע על ידי החדרת ציוד השאיבה דרך קפל במרפק בחתך מזערי. צלקת נוספת שנוצרת היא באזור השאיבה עצמה אך זו פנימית ואינה בולטת כלל וכלל. מרבית המטופלים מדווחים על צלקת קטנטנה שדוהה וכמעט אינה נראית לאחר כ-18 חודשים. כדי לעזור לצלקת להחלים היטב ניתן בהחלט להשתמש במשחות המעודדות החלמה מיטיבה.

האם יישאר עור עודף בזרועות אחרי השאיבה?

החשש המרכזי של כל מי שעובר שאיבת שומן בזרועות הוא עודפי עור. המטרה של שאיבת השומן היא הידוק הזרועות ויצירת מראה פחות מדובלל, אם הניתוח יוצר עודפי עור משמעותיים הרי שאין בו טעם. ראשית, מנתח מומחה ומנוסה יבצע שאיבת שומן בזרועות רק אם הוא מאמין שהניתוח ישפר את מראה הזרועות ולא יצור עודפי עור משמעותיים. שנית, כיום בעזרת טכנולוגיות מתקדמות כמו  J-Plasma לייזר ובודי טייט אפשר למצק את העור תוך כדי שאיבת השומן. התוצאות יכולות להיות דרמטיות שכן המכשיר לא רק משפר את איכות השאיבה אלא גם מעודד החלמה מהירה יותר, מיצוק והידוק של העור ויצירת מראה זרועות צעיר יותר, מהודק יותר ונאה יותר.

האם עדיף לעבור את ההליך בעונת החורף?

שאיבת שומן מהזרועות אפשר לעבור בכל זמן בשנה כמובן אך מטופלים רבים מעדיפים לעשות אותו דווקא בחורף. הסיבה לכך פשוטה – ניתן להסתיר את בגד הלחץ תחת בגדים ארוכים. בנוסף, תקופת ההחלמה תהיה בחורף ולאחר מכן בבוא הקיץ אפשר ליהנות ממראה זרועות מהודק וצעיר יותר וללבוש בגדים קצרים בנוחות.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

ההחלמה הראשונית אורכת כשלושה שבועות במהלכם יש ללבוש את בגד הלחץ. לאחר כשלושה שבועות ניתן לראות שיפור ניכר במראה הזרועות, השומן שהיה באזור טרם הניתוח איננו והעור הדוק יותר. כמובן שקצב ההחלמה אינדיבידואלי אך לרוב, לאחר כמה חודשים אפשר לראות את המראה הסופי של הזרועות.

האם התוצאות קבועות?

שומן שנשאב החוצה מן הגוף לא יחזור אליו לעולם מכיוון שגופנו אינו מייצר תאי שומן חדשים. מבחינה זו תוצאות הניתוח קבועות. עם זאת, חשוב לזכור שהזרועות נתונות לשינויים תלויי גיל, עליה וירידה במשקל ושינויים הורמונליים. אך גם לאחר שנים, מראה הזרועות יהיה מהודק יותר מאשר אצל מי שלא עבור את ההליך. הדרך הטובה ביותר לשמור על תוצאות הניתוח היא שמירה על משקל גוף תקין ויציב, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא.

למידע נוסף על טיפולי שאיבת שומן:

שאיבת שומן

בודי טייט

שאיבת שומן בלייזר

ג'י פלזמה

ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

לפגישת ייעוץ