שאיבת שומן במותניים

מטופלים רבים מתמודדים עם הצטברות של שומן באזור הבטן והמותניים ועל אף שהם מקפידים על פעילות ספורטיבית ותזונה מאוזנת, ישנם תאי שומן שלא ניתן להיפטר מהם.

שאיבת שומן היא הליך קוסמטי שמסייע בהסרה של אותם עודפי שומן מאזורים שונים בגוף כולל המותניים. שאיבת שומן במותניים אינה מהווה פתרון לירידה במשקל ,אך ניתן באמצעותה לשפר את המראה של הגוף ושל קו המותניים, ליצור צללית מחמיאה יותר וגזרה אסתטית יותר. איך מבוצעת שאיבת השומן במותניים? כיצד להיערך להליך ומה מיוחד בטיפול במרכז לשאיבות מתקדמות?

איך מתבצעת שאיבת שומן במותניים?

לפני ששוקלים לעבור שאיבת שומן במותניים חשוב להבין את מהות הטיפול ואת האופן שבו הוא מתבצע. בקליניקה של ד"ר חיים הלוי תערך פגישת ייעוץ עימו על מנת לקבוע האם מדובר במועמד שמתאים לעבור טיפול שאיבת שומן במותניים. הרופא יבצע הערכה כללית של בריאות המטופל, יסביר את אופי הטיפול ואף ידון במטרות והתוצאות הרצויות. הליך שאיבת שומן במותניים נעשה תחת הרדמה כללית והוא מתחיל בביצוע חתכים קטנים ונסתרים של 3 מ״מ באזור הטיפול אשר מאפשרים למנתח להחדיר דרכו צינורית דקה של מכשיר השאיבה המתקדמת. בשלב הבא, ד״ר חיים הלוי יבצע פירוק זעיר על ידי המסה בחום של תאי השומן וישאב החוצה את העודפים. הטכניקה בה המנתח ישתמש היא מאוד מדויקת וזאת על מנת לוודא שקו המותניים ייראה מחוטב ואסתטי. בשלב הסופי של הטיפול, לאחר שד"ר הלוי סיים לבצע את הסרת השומן, החתכים ייסגרו באמצעות תפרים ותתבצע חבישה של אזור הטיפול.

מי נחשב מועמד מתאים לטיפול שאיבת שומן במותניים?ֿ

טיפול שאיבת שומן במותניים יכול להביא לתוצאות רצויות ומראה אסתטי של קו המותניים אך מדובר בטיפול שלא תמיד מתאים לכל המטופלים. מועמד אידיאלי להליך יהיה חייב להיות במצב בריאות כללית טובה, משקל גוף יציב ועודפי שומן שנמצאים באזור המותניים. מטופלים בעלי היסטוריה רפואית של סוכרת, בעיות במערכת החיסונית או מחלות לב לעיתים לא יוכלו לעבור את הטיפול. מטופל שמנסה למצוא פתרון לירידה במשקל אינו מהווה מועמד אידיאלי לטיפול שאיבת שומן במותניים שכן מדובר בהליך שמטרתו לשפר את קו המותניים ולא תחליף לירידה במשקל. מטופל ששוקל לעבור הליך שאיבת שומן במותניים חייב להיות מחויב לתהליך ההחלמה שיצריך למשל לבישה של בגד מחטב מיוחד, לעקוב באופן צמוד אחר הוראות הרופא, להשתדל לבצע פעילות גופנית ולשמור על תזונה מאוזנת באופן קבוע.

כיצד להיערך לטיפול שאיבת שומן במותניים?

היערכות לטיפול שאיבת שומן במותניים חייבת להתחיל כאמור בפגישת יעוץ עם ד"ר הלוי. בפגישה זו המטופל יוכל להביע את רצונותיו והציפיות שלו מהתהליך ואף להעלות חששות. תקשורת פתוחה וכנה תאפשר לד"ר הלוי לבדוק האם מדובר במועמד אידיאלי לטיפול ותאפשר גם למטופל לקבל את כל המידע ההכרחי לקבלת ההחלטה האם לעבור את ההליך. במהלך הביקור בקליניקה, ד"ר הלוי יבצע הערכה רפואית מקיפה על מנת לקבוע את מידת ההתאמה של המטופל להליך – הערכה זו כוללת בדיקה גופנית, בירור היסטוריה רפואית ובדיקות דם. לאחר שהוחלט לבצע טיפול שאיבת שומן, המטופל יתבקש לפעול על פי הנחיות טרום הניתוח שינתנו על ידי הרופא כגון הפסקת נטילת תרופות מסוימות ועוד בהתאם למצבו הרפואי. חשוב שהמטופל ידאג למלווה שיהיה לצידו ביום הניתוח.

החלמה וטיפול משאיבת שומן במותניים

בתום ביצוע ההליך, המטופל יהיה במעקב צמוד על ידי צוות הקליניקה באזור ההתאוששות על מנת להבטיח שהוא חש בטוב. ד"ר הלוי והצוות יספקו גם הנחיות למטופל כיצד עליו להתמודד עם תופעות לוואי אפשריות או תחושת אי נוחות. במידה והמטופל חש תחושת כאב לאחר הטיפול, יש ליטול משככי כאבים על פי מינון והנחיות שייקבעו על ידי המנתח והאחות המלווה. יש ללבוש בגד מחטב מיוחד לאחר ביצוע טיפול שאיבת שומן. המטרה של הנחיה זו היא להפחית נפיחות באזור הניתוח ,לשפר ולקדם את תהליך הריפוי ולמנוע סיבוכים הנובעים מאגירת נוזלים. הנחיות בנוגע לפעילות גופנית יינתנו למטופל כאשר לרוב אין מניעה מהליכה שאינה מצריכה מאמץ רב כבר למחרת יום הפעולה. במרבית  המקרים המנותחים חוזרים לפעילות גופנית הדרגתית כשבוע – עשרה ימים מהפעולה.

חשוב להקפיד על הנחיות אלה על מנת להימנע מפגיעה בתהליך ההחלמה. זמן הריפוי משתנה בין מטופלים והוא אינו קבוע – ישנם מטופלים שיחוו ירידה בנפיחות ויכולת לראות את התוצאות הכמעט סופיות לאחר מספר שבועות ולעומתם, ישנם מטופלים שעבורם תהליך הריפוי ייקח מספר חודשים. על מנת לוודא שתהליך ההחלמה מתקדם כמתוכנן, חשוב להגיע לפגישת מעקב עם ד"ר הלוי. בפגישה זו יתבצע מעקב אחר ההתקדמות, המטופל יוכל להעלות נושאים הקשורים לתהליך ההחלמה וד"ר הלוי יספק הנחיות נוספות בהתאם לתהליך ההחלמה האישי של המטופל.

המלצת מטופלים

היתרונות של שאיבת שומן במותניים

הליך שאיבת שומן במותניים מאפשר לשפר את הפרופורציות של הגוף וזאת באמצעות הסרת עודפי שומן מהאזור. בעזרת הטיפול ניתן ליצור גם מראה מחוטב, מוגדר ומעוצב יותר של קו המותניים. מטופלים שעוברים שאיבת שומן במותניים חווים גם שיפור בתחושת הביטחון העצמי ודימוי הגוף שלהם שבאים לידי ביטוי באופנים שונים. אם בעבר בחרו למשל ללבוש בגדים שיותר מיטשטשים את המבנה של הגוף, עכשיו יבחרו בסגנון לבוש שדווקא מדגיש את אזור המותניים והפרופורציות החדשות של גופם.

שאיבת שומן במותניים – סיכונים

בדומה לכל הליך כירורגי, לשאיבת שומן במותניים יכולים להיות סיכונים וסיבוכים אפשריים (מדובר במקרים מאוד נדירים). במהלך הטיפול מתבצעים מספר חתכים שדרכם מחדירים את הצינוריות ועלול להתפתח זיהום באזור החתך. במהלך הניתוח ואף לאחריו עלול להתפתח דימום – מדובר במקרים שאינם שכיחים והם נמנעים כאשר המנתח מקפיד על אמצעי הזהירות הנדרשים ומעקב צמוד אחר מצבו של המטופל. ישנם מקרים שבהם נוצרים שינויים של תחושות בעור כמו רגישות מוגברת או לחילופין דווקא חוסר תחושה. לרוב מדובר במצב זמני שנפתר בתום תהליך ההחלמה ללא צורך בהתייחסות רפואית. הופעה של צלקות היא חלק בלתי נמנע מטיפול שאיבת שומן במותניים כתוצאה מביצוע החתכים במהלך הטיפול.

ד"ר חיים הלוי שם דגש על מזעור הצלקות ומבצע את החתכים במיקום נסתר שיאפשר נראות מינימלית שלהן. במהלך פגישת הייעוץ, ד"ר הלוי ידון בסיכונים ובסיבוכים האפשריים עם המטופל וזאת על מנת לאפשר לו להגיע להחלטה מושכלת בנוגע לרצונו לעבור טיפול שאיבת שומן במותניים.

שאיבת שומן במותניים במרכז לשאיבות מתקדמות – ד"ר חיים הלוי

ד״ר חיים הלוי הוא מנתח עם ניסיון רב בתחום שאיבות השומן. הטיפולים הנעשים בצורה מקצועית ויסודית מתבצעים במרכז הרפואי רמת אביב שנמצא ברחוב איינשטיין 40, תל אביב-יפו. צוות המרפאה וד״ר הלוי מלווים את המטופלים ומעניקים להם יחס אישי לכל אורך התהליך – משלב הייעוץ ועד החזרה לשגרה של המטופל בתום הליך הריפוי. כל מטופל שבוחר לעבור הליך שאיבת שומן במותניים אצל ד״ר הלוי עובר תהליך ייעוץ מקצועי והתאמה של אופי הטיפול למצבו הגופני והתוצאה הסופית הרצויה תוך שימת דגש על תקשורת כנה וזמינה בין ד״ר הלוי, צוות הקליניקה והמטופל.

למידע נוסף על טיפולי שאיבת שומן:

שאיבת שומן

בודי טייט

שאיבת שומן בלייזר

ג'י פלזמה

ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

לפגישת ייעוץ