שאיבת שומן מהצוואר

הצוואר הוא אחד האזורים בהם רואים את סימני הגיל, בהם ירידות או עליות במשקל משפיעים על המראה והאסתטיקה של הפנים. צוואר מהודק, סנטר ישר, קווי מתאר נקיים באזור הצוואר מאפיינים מראה צעיר, אסתטי ונאה.

אך אנשים רבים סובלים מהצטברות של שומן בצוואר שגורמת ל"סנטר כפול", מראה צוואר תפוח ולא אסתטי. שלא כמו אזורים אחרים בגוף, ירידה במשקל לא משפיעה כמעט על פיזור השומן באזור הצוואר ואין פעילות גופנית אפקטיבית שתהדק את השרירים ותשפיע על העור באזור זה. הפתרון הטוב ביותר הוא שאיבת שומן מהצוואר. למי מתאים ההליך? האם יש לו תופעות לוואי? סיכונים כלשהם ולכמה זמן מחזיקות התוצאות

למה ירידה במשקל לא תמיד משפיעה על השומן בצוואר?

פיזור השומן בגוף האדם תלוי בעיקר בגנטיקה אך מושפע גם משינויים הורמונליים, רפיון שרירים תלוי גיל ועליות וירידות במשקל. ישנם צעירים עם "סנטר כפול" ומצבורי שומן בצוואר וישנם מבוגרים שהחלו לשים לב לשינויים באזור ככל שהגיל עולה. נשים יכולות לסבול ממצבורי שומן עיקש בצוואר מסיבות הורמונליות, בקבות הריונות ובגיל המעבר. ההשפעה של משקל הגוף הכללי על אזור הצוואר לא גדולה, ירידה במשקל אמנם יכולה לגרום לירידת נפח מסוימת בצוואר אך היא לא תחטב אותו, לא תעלים "סנטר כפול", צוואר תפוח ולא אסתטי. הדרך היחידה לסלק שומן מהצוואר היא להסיר אותו בשאיבת שומן.

מי המועמד האידיאלי לשאיבת שומן מהצוואר?

המועמד האידיאלי לשאיבת שומן הוא מי שנמצא בבריאות טובה, לא אובחן עם מחלות רקע שמונעות ממנו לעבור הליך כירורגי וסובל ממצבורי שומן עיקש באזור הצוואר. כל עוד הצוואר התפוח מקורו בשומן ולא רפיון עור משמעותי שאיבת שומן תוכל להביא לתוצאות הרצויות, למראה מהודק, מפוסל יותר וצעיר יותר.

האם אפשר לעשות שאיבת שומן בצוואר בכל גיל?

המטרה של שאיבת שומן היא סילוק עודפי שומן עיקש שמצטברים באזורים שונים בגוף, במקרה הזה בצוואר ותחת הסנטר. בשיטות מתקדמות ומודרניות אפשר גם למצק ולהדק את העור לתוצאות מאוד מרשימות. ישנם צעירים ללא עודף משקל שסובלים מ"סנטר כפול", נפיחות צווארית שמקורה בשכבת שומן הורמונלית או פשוט מבנה צוואר וסנטר עם פיזור שומן לא אסתטי. עבור מטופלים אלו שאיבת שומן בגיל צעיר בהחלט אפשרית ויכולה להיות פתרון מצוין לשינוי משמעותי באזור.

החשש במטופלים מבוגרים הוא שהעור לא יתהדק כראוי אך חשוב לזכור שהפרמטר העיקרי הוא לא הגיל הכרונולוגי אלא איכות העור. רופא מנוסה בשאיבות שומן יוכל להעריך את סיכויי ההצלחה של ההליך לאחר בדיקה מעמיקה של איכות העור שכאמור, אינה קשורה דווקא ישירות לגיל המטופל. לכן, ניתן לעבור שאיבת שומן מהצוואר החל מגיל 18 ועד גילאים מבוגרים.

שאיבת שומן מהצוואר

האם ההליך מתאים גם לגברים?

בהחלט, שאיבת שומן מכל אזור בגוף כולל הצוואר מתאימה הן לנשים והן לגברים. עבור גברים עיצוב הצוואר וקו הלסת חייבים להיעשות תוך ראייה אסתטית ספציפית ליצירת מראה מהודק המתאים לפנים גבריות. ההתייחסות היא לא רק לצוואר ולסנטר אלא גם למראה הכללי של קו הלסת אחרי הניתוח. לכן, חשוב לגשת אל מנתח שיש לו ניסיון בשאיבת שומן בצוואר והסרת סנטר כפול בגברים.

כיצד מבוצעת השאיבה?

שאיבת שומן מהצוואר מבוצעת בחדר ניתוח בבית חולים בתנאים סטריליים. לרוב אין צורך באשפוז וניתן להשתחרר הביתה כבר באותו היום. שאיבת שומן מאזורים קטנים כמו הצוואר יכולה להתבצע תחת הרדמה מקומית או תחת סדציה (טשטוש) בנוכחות מרדים. הניתוח נמשך כשעה בדרך כלל.

במהלך הניתוח הרופא עושה חתך זעיר באזור הנבחר, במקרה הזה תחת הסנטר או מאחורי האוזניים. לאחר ביצוע החתך מוחדרת צינורית דקה (קנולה) המחוברת למכשיר השאיבה. המנתח מניע את הצינורית המפרקת את תאי השומן ושואבת אותו החוצה מן הגוף. ניתן ,ואף מומלץ לשלב שיטות מתקדמות לשאיבה כמו שאיבת שומן בלייזר בודי טייט או ג׳י פלסמה (J-Plasma ) למיצוק העור באזור השאיבה, החלמה מהירה וטובה יותר ותוצאות מדויקות ואופטימליות יותר. לאחר סיום השאיבה יבוצעו מספר תפרים קטנים. בתום ההליך האזור נחבש עם חבישה אלסטית שמטרתה להפחית בצלקת לאחר הניתוח. את צווארון הלחץ יש ללבוש בבית כשלושה שבועות לאחר הניתוח. מרבית המטופלים חוזרים לשגרה כשלושה ימים עד שבוע אחרי ההליך ללא תופעות לוואי מיוחדות.

המלצת מטופלים

האם ישנן תופעות לוואי לשאיבת שומן מהצוואר?

שאיבת שומן בכלל ושאיבת שומן מהצוואר בפרט הוא ניתוח פשוט וקל יחסית למטופל. עם זאת, ישנן כמה תופעות לוואי אופייניות כמו נפיחות, אדמומיות, שטפי דם ("סימן כחול") ואי נוחות. אלו יעברו ללא כל התערבות לאחר כשבוע ועד כשלושה שבועות מיום הניתוח. ניתן להקל על נפיחת וכאב על ידי שימוש בקומפרסים קרים לכ-15 ד' לסירוגין ומשככי כאבים ללא מרשם במידת הצורך. רוב המטופלים יכולים לחזור לשגרת חיים הכוללת עבודה ופעילות מתונה כבר לאחר כשלושה ימים ועד שבוע.

האם תישאר צלקת אחרי שאיבת השומן?

שאיבת שומן היא הליך זעיר פולשני שלא דורש ביצוע חתכים גדולים בעור. החתך שמבוצע קטן בכל שיטות השאיבה וקטן במיוחד באזורים כמו הצוואר. החתך מבוצע בקפלים הטבעיים של הסנטר או מאחורי האוזניים. כדי לעודד החלמה נאה של הצלקת חשוב לפעול לפי הנחיות הרופא לטיפול באזור הניתוח וניתן גם להיעזר בחומרים המעודדים החלמה אסתטית. כך או כך, מכיוון שמדובר על חתך זעיר לרוב הוא מחלים היטב, לא יוצר צלקת משמעותית ולאחר כ-18 חודשים רוב המטופלים מדווחים על סימן בלתי נראה כמעט.

האם ישנם סיכונים?

שאיבת שומן המבוצעת על ידי מנתח מומחה ומנוסה בחדר ניתוח בבית חולים נחשבת לבטוחה מאוד. עם זאת, בכל פעולה כירורגית ישנו סיכון קטן של זיהום, דימום יתר ונפיחות חריגה. בנוסף, בשאיבת שומן מהצוואר יש לעיתים אובדן תחושה באזור הפנים או הצוואר, תופעה זו חולפת לרוב לאחר מספר שבועות ועד מספר חודשים. שמירה על היגיינה פוסט כירורגית והקפדה על הוראות הרופא לפני ואחרי הניתוח הן הדרכים הטובות ביותר למזער סיכונים ולהבטיח החלמה מהירה ותוצאות טובות.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות של שאיבת השומן?

את התוצאות הראשוניות של שאיבת השומן אפשר לראות כשבועיים-שלושה לאחר ההליך. בתקופה זו תיתכן עדיין נפיחות מסוימת אך כאשר זו יורדת אפשר להתחיל לראות קווי מתאר נקיים יותר באזור. קצב ההחלמה אמנם אינדיווידואלי אך במרבית המטופלים לאחר כשלושה עד שישה חודשים, האזור מתייצב, מחלים לחלוטין ואפשר לראות את התוצאות הסופיות.

האם תוצאות ההליך קבועות?

שומן שהוסר מהגוף לא יחזור לאותו אזור לעולם מכיוון שגופנו לא מייצר תאי שומן חדשים. מעבר לרפיון של העור או השרירים בצוואר עם מעבר השנים תוצאות הניתוח קבועות והאזור הצוואר יראה מהודק יותר. כלומר, מי שעבר שאיבת שומן מהצוואר יוכל ליהנות מקו צוואר מהודק, נקי וצעיר יותר למשך שנים רבות.

למידע נוסף על טיפולי שאיבת שומן:

שאיבת שומן

בודי טייט

שאיבת שומן בלייזר

ג'י פלזמה

ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

לפגישת ייעוץ