שאיבת שומן מכמה אזורים

הדרך היחידה להתמודד עם מצבורי שומן עיקש שפשוט מסרב להיעלם גם אחרי דיאטה ומאמצי חיטוב, היא שאיבת שומן. מדובר על הליך זעיר פולשני, עם חתך קטנטן בעור ותוצאות דרמטיות. מאילו אזורים אפשר לשאוב שומן? האם אפשר לעשות שאיבת שומן מכמה אזורים יחד? האם זה מומלץ?

באיזה אזורים ניתן לעשות שאיבת שומן?

באופן עקרוני, בכל מקום בו יש מצבורי שומן עיקש שלא מגיב לפעילות גופנית או ירידה במשקל אפשר לעשות שאיבת שומן ולסלק את השומן ממנו אחת ולתמיד:

האם ניתן לשלב שאיבת שומן משני אזורים או יותר?

בהחלט, אפשר לשלב שאיבת שומן משני אזורים או יותר בניתוח אחד. ההחלטה האם נכון לשלב מספר אזורים תלויה בהיקף השאיבות, התוצאות האסתטיות הצפויות וטכניקת השאיבה. מי שרוצה "לנצל" את ההרדמה שממילא נדרשת בשאיבת שומן בהחלט יכול לעשות זאת ולעבור שאיבה בכמה אזורים. המנתח יוכל להציע את השילוב המתאים ביותר כך שיתמוך בהחלמה נוחה, מיטיבה ואסתטית. אזורים סמוכים נפוצים במיוחד בשאיבת שומן משולבת אך ניתן גם לשלב אזורים מרוחקים כמו למשל שאיבת שומן בזרועות עם שאיבה בבטן.

האם יש הגבלה על כמות השומן ששואבים מהגוף בפעם אחת?

אכן, ישנה הגבלה של 5 ליטרים סך הכל בשאיבה אחת. כלומר גם אם מבצעים שאיבת שומן מכמה אזורים, ההגבלה הכוללת היא 5 ליטרים. בעבר, בוצעו שאיבות שומן בהיקפים גדולים יותר אך נמצא כי אלו מהוות סיכון גבוה לבריאותו של המטופל ולכן נקבעה ההגבלה. כיום, שאיבת שומן מבוצעת תוך הקפדה יתרה על כמות השומן הכוללת שמוסרת מהגוף לשמירה על החלמה נכונה, מינימום תופעות לוואי ומיעוט סיכונים. מנתח מקצועי ומנוסה יוכל להעריך את כמות השומן הכוללת משאיבה משולבת בדיוק רב. אם כמות השומן גדולה מהמקובל, הוא ימליץ על פיצול ההליך לשתיים או שלוש שאיבות נפרדות כאשר בכל פעם מתמקדים באזור אחר בגוף.

האם שאיבת שומן מכמה אזורים מגדילה את אחוז הסיבוכים האפשריים?

שאיבת שומן היא הליך זעיר פולשני עם סיכונים מעטים וסיבוכים נדירים למדי. כל עוד נשאבת כמות שומן הקטנה מ-5 ליטרים והשאיבה מבוצעת על פי פרוטוקולים כירורגיים מודרניים ונאותים, שאיבה משולבת לא צפויה להגדיל את אחוז הסיבוכים. במידה והרופא המנתח חושש כי שאיבה משולבת עשויה שלא להיטיב עם המטופל הוא יציע לפצל את אזורי השאיבה ליותר מהליך אחד.

האם שימוש בשיטות מתקדמות כמו בודי טייט – BodyTite  מומלץ בשאיבת שומן משולבת?

מכשירים כמו הבודי טייט ™BodyTite וה-J PLASMA עשו מהפכה בתחום שאיבות השומן. יש להם השפעה לא רק על תאי השומן אלא גם על העור באזור השאיבה. השימוש בשיטות מתקדמות אלו מאפשר לקצר זמן החלמה, למצק את העור וליצור מראה הרבה יותר מהודק עם פחות תופעות לוואי. לכן, הם בהחלט מומלצים בשאיבות שומן המשלבות כמה אזורים.

האם מומלץ לבצע שאיבת שומן משולבת מכמה אזורים?

ישנם כמה יתרונות בשאיבה משולבת הכוללים: צורך בהרדמה כללית אחת, תוצאות אסתטיות נרחבות ופחות זמן החלמה כולל. עם זאת, ישנו גם יתרון בלתת לגוף להתמקד בהחלמה רק באזור אחד. המנתח יסביר את היתרונות והחסרונות בכל בחירה, סיכונים אפשריים, זמן החלמה ואת התוצאות האסתטיות הצפויות. יחד עם המטופל, יוחלט האם לעשות שיבת שומן משולבת או מספר הליכים נפרדים להשגת התוצאות האסתטיות הטובות ביותר.

שאיבת שומן מכמה אזורים

Picture of ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי עם ניסיון של מעל 2,500 טיפולים

לפגישת ייעוץ