הקטנת חזה אצל גברים

גניקומסטיה היא תופעה הגורמת למראה דמוי שד בגברים. מדובר על תופעה המטרידה גברים רבים, במיוחד כשרקמת השומן לא מגיבה לפעילות גופנית ממוקדת. מה גורם לגניקומסטיה? איך אפשר להיפטר מהרקמה העודפת ולקבל מראה חזה שטוח, אסתטי וגברי?

מהם הגורמים להופעת רקמה עודפת בחזה הגברי?

רוב הגברים שסובלים מגניקומסטיה יופתעו לגלות שלא מדובר על רקמת שד אלא דווקא שומן. פיזור השומן בגופנו תלוי במידה רבה בגורמים גנטיים ולאו דווקא מאמצי חיטוב או פעילות גופנית. ישנם גברים שסובלים מהתופעה בשל חוסר איזון הורמונלי, אחרים בשל עלייה במשקל, אך גם גברים בעלי משקל גוף תקין ללא כל בעיה הורמונלית יכולים לסבול ממראה חזה תפוח ולא אסתטי ללא סיבה ידועה.

איך עושים הקטנת חזה אצל גברים?

אם מדובר על רקמת שומן, הפתרון הטוב ביותר והפשוט ביותר הוא שאיבת שומן מתקדמת. ההליך נמשך כשעה בלבד, בדרך כלל אין צורך באשפוז ואפשר להשתחרר הביתה כבר באותו היום. מדובר על הליך זעיר פולשני עם תוצאות מרשימות – החזה שטוח יותר, השומן הבולט נעלם ונוצר מראה אסתטי וגברי יותר. במקרים בהם מתגלה כי הרקמה היא אכן רקמת שד שאיבת שומן אינה אפשרית. הפתרון עדיין יהיה כירורגי אך כאן יש צורך בניתוח שונה.

האם אפשר להיפטר מהשומן בחזה בכל גיל?

שאיבת שומן ניתן לעשות החל מגיל 18. כל עוד הבריאות הכללית טובה, אין מניעה לעבור ניתוח. אם המועמד נמצא מתאים להליך על ידי ד"ר הלוי אפשר לעבור אותו גם בגילאים מתקדמים. במקרים מסוימים, אם מדובר בנער שהשומן בחזה מפריע לו מאוד מבחינה חברתית ואסתטית, משפיע על הביטחון העצמי וגורם לקשיים משמעותיים אפשר לבצע שאיבת שומן מהחזה החל מגיל 16.

האם נשארות צלקות?

כל הליך ניתוחי, גם זעיר פולשני דורשת ביצוע חתך בעור. כאשר מבצעים חתך בעור ישנה הצטלקות. עם זאת, שאיבת שומן נעשית דרך חתך קטן מאוד (3 מ"מ בלבד) כך שהצלקת לרוב אינה משמעותית. בנוסף, המיקום של החתך בהקטנת חזה אצל גברים בשאיבת שומן הוא באזור בית השחי והוא מוסתר בקפלים הטבעיים של הגוף, כך שעל החזה עצמו אין למעשה כל סימן לניתוח.

האם יש תופעות לוואי? סיכונים?

הקטנת חזה אצל גברים בשאיבת שומן הוא הליך לו תופעות לוואי מעטות וההחלמה ממנו קצרה. תופעות הלוואי הנפוצות הן אדמומיות, נפיחות, "סימן כחול" (שטף דם), אי נוחות וכאב ובצקת. אלו יעברו בדרך כלל ללא כל התערבות לאחר כמה ימים עד כשבוע. חבישת בגד לחץ על אזור החזה עוזרת למצק את העור ומורידה את הסיכוי להתפתחות בצקת, קומפרסים קרים לכ-15 ד' לסירוגין בימים הראשונים עוזרים להפחית כאב ונפיחות. ניתן להיעזר גם במשככי כאבים ללא מרשם בימים הראשונים. הסיכונים מעטים גם הם, שאיבת שומן הוא הליך מאוד בטוח, וודאי כשהוא מבוצע על ידי כירורג מנוסה. כמו בכל הליך ניתוחי ישנו סיכון קטן לזיהום, דימום יתר ונפיחות חריגה. שמירה על הוראות הרופא בחודש הראשון תתרום להחלמה מיטיבה. רוב הגברים שעוברים שאיבת שומן בחזה חוזרים לשגרה מתונה לאחר כמה ימים.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות?

תוצאות ראשוניות רואים מיד עם הסרת התחבושות הכירורגיות – החזה כבר לא בולט, הוא שטוח יותר והרקמה השומנית איננה. עם זאת, בשבועות הראשונים לאחר השאיבה תיווצר נפיחות שתעבור מעצמה ללא כל התערבות. את התוצאות הסופיות אפשר לראות לאחר תום תקופת ההחלמה, כחודשיים שלושה אחרי השאיבה.

הקטנת חזה אצל גברים

 

Picture of ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי עם ניסיון של מעל 2,500 טיפולים

לפגישת ייעוץ