שאיבת שומן אחרי לידה

הגוף הנשי עובר שינויים אדירים בזמן הריון ולאחר לידה כולל עלייה במשקל הגוף, שינוי מאזן הנוזלים ושינויים במבנה הגוף. עבור נשים רבות אחד מהתוצאות של הריונות ולידות היא שומן עיקש שמסרב להגיב לדיאטה ופעילות גופנית. לכן רבות מתעניינות בשאיבת שומן אחרי לידה, במיוחד באזור הבטן התחתונה כדי להחזיר לעצמן את מראה הבטן השטוחה והצעירה. אך מהו הזמן הנכון לעשות שאיבת שומן אחרי לידה? האם יש תופעות לוואי וכמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?

מהו הזמן הנכון לעשות שאיבת שומן אחרי לידה?

בתום משכב הלידה שאורך כ-6 שבועות עקרונית, בהנחה שהבריאות הכללית טובה ואין מניעה בריאותית לעבור הליך כירורגי, ניתן לעבור שאיבת שומן. עם זאת, שאיבת שומן לא מיועדת לירידה במשקל אלא רק כאמצעי להסרת שומן עיקש שמסרב להגיב לדיאטה ופעילות גופנית. לכן רצוי להגיע קודם למשקל היעד ורק אז לבצע את השאיבה באזורים בהם יש בכך צורך. בנוסף, רוב הרופאים ימליצו להמתין כחצי שנה ועד שנה לאחר הלידה כי לתת לגוף הזדמנות להחלים מהריון והלידה, לחזור לאיזון ולהגיע למשקל גוף יציב.

האם אפשר לעשות שאיבת שומן בזמן הנקה?

רוב הנשים מניקות מספר חודשים ועד כשנה לאחר לידת התינוק. זה הוא זמן בו עדיין מתרחשים שינויים רבים ובדרך כלל אין חזרה למשקל טרום הלידה. אמנם טכנית, ניתן לעבור שאיבת שומן בתקופת ההנקה, רצוי להמתין לאחר סיום ההנקה הן כדי לאפשר לגוף לחזור לאיזון ההורמונלי והן כדי לא להפריע לרצף ההנקה על ידי ביצוע הליך ניתוחי. כמובן שכל מקרה לגופו ויש לציין בפני המנתח שאת עדיין מניקה.

האם אפשר לשלב מספר אזורים?

בהחלט, בשאיבת שומן אפשר לשלב כמה אזורים במקביל כל עוד כמות השומן הנשאבת לא עולה על 5 ליטרים. ניתן לעשות שאיבת שומן "גדולה" מאזור אחד למשל הבטן התחתונה ולשלב אותה עם "שאיבה" קטנה למשל להסרת סנטר כפול או מספר שאיבות קטנות יחד. האזורים מהם ניתן לשאוב שומן עיקש הם:

האם יש תופעות לוואי?

שאיבת שומן היא הליך כירורגי פשוט יחסית, הניתוח עצמו נמשך כשעה בדרך כלל, אמנם נעשה בהרדמה מלאה אך לרוב אין צורך באשפוז ואפשר להשתחרר הביתה למנוחה והחלמה באותו היום. תופעות הלוואי הנפוצות הן כאב ואי נוחות, אדמומיות באזור השאיבה, שטפי דם (סימן כחול) ונפיחות. כאב ואי נוחות אפשר לשכך על ידי שימוש במשככי כאבים ללא מרשם, קומפרסים קרים לכ-15 ד' לסירוגין ומנוחה בימים הראשונים. שטפי דם יעברו בדך כלל לאחר כמה ימים ועד כשבועיים ואילו נפיחות מסוימת (בצקת) צפויה לעבור לאחר מספר שבועות.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות?

את התוצאות של שאיבת שומן רואים במידה מסוימת מיד לאחר ההליך במיוחד אם מדובר בשינוי דרמטי למשל שאיבת שומן בבטן התחתונה או בירכיים. אך לגופנו לוקח זמן להחלים ואת התוצאות הסופיות רואים לאחר כחודשיים שלושה, כאשר הנפיחות יורדת והגוף מתעצב מחדש.

אפשר לעשות שאיבת שומן בין לידות או האם בכל זאת כדאי להמתין לאחר תקופת הילודה?

שלא כמו ניתוחי מתיחת בטן למשל, שאיבת שומן לא משפיעה על שרירי הבטן, היא לא מפריעה להריונות עתידיים ובאופן כללי נחשבת להליך מהיר, בטוח וקל עבור המטופלת. נשים רבות עוברות שאיבות שומן בין לידות כדי לשמור על מראה גוף מהודק, צעיר ונאה יותר גם בתקופת ההריונות. כל עוד הבריאות הכללית טובה, משקל הגוף מאוזן והמטופלת מתאימה להליך אם שום מניעה לבצע שאיבת שומן בין הריונות.

Picture of ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי
ניסיון של למעלה מ-2,500 טיפולים

ד"ר חיים הלוי

ד"ר חיים הלוי

מומחה לשאיבת שומן בעל שם עולמי עם ניסיון של מעל 2,500 טיפולים

לפגישת ייעוץ